Millist klaasipesuvedelikku valida?

Millal valida talvine klaasipesuvedelik?

Kui väljas on temperatuur langenud temperatuurini +5C, tuleks kiiresti vahetada auto klaasipesuvedelik hea külmakindlusega talvise klaasipesuvedeliku vastu. Vahetata jättes võime lihtsasti lõhkuda oma sõiduki klaasipesuvedeliku süsteemi – paagi, voolikud, düüsid või isegi pumba.

Millist vedelikku valida?

Valida saab kahe talvise tooraine vahel – etanooli ja metanooli baasil ainete vahel. Etanooli eeliseks on tema väiksem kahju inimese ja keskkonna tervisele, miinuseks on aga väga tugev ja ebameeldiv aroom ning oluliselt kallim hind. Metanolist valmistatud vedelikud on seevastu peaaegu lõhnatud ja soodsama hinnaga, kuid ainest aurustuvad metanooliosakesed on tervisele kahjulikud. Enamik eestlasi eelistab täna siiski veel soodsat ja lõhnatud metanooli.

Mis on sobiv külmakindlus?

Poodidest on võimalik leida väga erineva külmakindlusega vedelikke – alates -10C kuni isegi -56C ja rohkemgi. Rusikareegel on see, et vedelik võiks kindluse mõttes olla 2 korda suurema miinusekraadiga kui on välistemperatuur. Siis oleme valmis ka ootamatuteks ilmamuutusteks. Ehk kui väljas on -10C, siis klaasipesu peaks olema -20C. Mida suurem külmakindlus, seda vähem on seal sees vett ja rohkem heade pesuomadustega alkoholi. Samuti suudab suure alkoholisisaldusega vedelik edukalt sulatada klaasile tekkinud õhema jääkihi. Miks vedelik siiski jäätub? Kui aknapesuvedeliku paaki on jäänud pisut suvist ainet ning sinna on juurde valatud talvist, siis tulemuseks on vahepealse külmakindlusega aine. Näiteks pool paaki suvist ja pool paaki talvist -20C teeb temperatuuriks -10C, mis suurema külmaga kergesti jäätub. Selle vältimiseks peaks suvisele lisama suure külmakindlusega -56C vedelikku. Sel juhul on pooleks segatud aine taluvus -33C. Teine jäätumise põhjus on pihustusdüüside otsadesse tekkivad jääkristallid. Selle põhjustab düüsist välja aurustunud alkoholi (alkohol aurustub kiiremini kui teiseks komponendiks olev vesi) tõttu düüsidesse jäänud suurema veesisaldusega aine. Sel juhul on enamasti paagis olev aine ideaalselt vedel ja probleem on vaid düüsiotstes, mille peab soojas garaazis või parkimismajas üles sulatama. Sama probleem on ka lahtises vaadis seisnud ainega, kust on osa külakindlust tekitavat ainet aurustunud. Seega tuleb kanitrid ja vaadid hoida suletuna!

Ostukorv
Soovid
Viimati vaatasid...
Kategooria